Konferanse 2021

I 1904 ble Kunsthistorisk Forening etablert til ære for Norges første professor i kunsthistorie, Lorentz Dietrichson. Siden den gang har foreningen stort sett vært et møtested for kunsthistorikere rundt Oslo. I et forsøk på å inkludere hele Norges kunsthistorikermiljø arrangerte vi i 2018 vår første nasjonale konferanse.

På grunn av pandemien har vi måttet utsette konferansen et års tid. Kunsthistorisk Forenings andre konferanse går til gjengjeld over to dager og finner sted i Nasjonalmuseet fredag 29. og lørdag 30. oktober 2021.

VELKOMMEN!

For påmelding, se under arrangement.

Medlemspris 300,- kr. Studenter får 50% rabatt. Påmeldingsavgiften dekker kaffe/lett bevertning på fredag og kaffe/lunsj på lørdag.

Påmeldingen er bindende.

Det er påkrevet med koronasertifikat for å kunne komme inn i lokalene.

PROGRAM

Fredag 29. oktober

13.00: Velkommen v/Ragnhild M. Bø, leder av Kunsthistorisk forening

13.15 – 14.30: Keynote-forelesning ved professor Mari Hvattum (AHO)