lør. 15. juni

Villa Stenersen

«Å hjemme seg. Sigrid Undset og Bjerkebæk»

Årets sommermøte er med Cecilie Skeide, kurator ved Lillehammer kunstmuseum

Registration is Closed
See other events
«Å hjemme seg. Sigrid Undset og Bjerkebæk»

15. juni 2019, 14:00

Villa Stenersen, Tuengen allé 10C, 0374 Oslo, Norway

Om eventen

Foredrag ved Cecilie Skeide, kunsthistoriker og konservator ved Lillehammer Kunstmuseum: «Å hjemme seg. Sigrid Undset og Bjerkebæk»

Cecilie Skeide er kurator for utstillingen Å hjemme seg – I Sigrid Undsets hus er det mange rom, Lillehammer Kunstmuseum 20. mai – 27. oktober 2019.

I 2019 er det 100 år siden Sigrid Undset bosatte seg på Bjerkebæk i Lillehammer. Utstillingen rommer både kunst og kulturobjekter som til sammen vil danne rammen for Undsets smak og ideologi, deriblant verk av Carl Larsson, Prins Eugen, William Morris, Agnes Slott-Møller, Gerhard Munthe og Theodor Kittelsen.

Det blir som vanlig vin, jordbær og god sommerstemning. Vi ses!

Arrangementet er kun for medlemmer av Kunsthistorisk Forening. Egenandel for møtet er 75 kr som overføres via Vipps (Vipps-nummer: 564502) eller 100 kr om du tar med kontanter. Påmeldingen er bindende og frist er 13. juni.

Foto: Hedevig Anker, som også er representert i utstillingen.

Dele denne eventen