Konferanse 2020

Call for Papers

I 1904 ble Kunsthistorisk Forening etablert til ære for Norges første professor i kunsthistorie, Lorentz Dietrichson. Siden den gang har foreningen stort sett vært et møtested for kunsthistorikere rundt Oslo. I et forsøk på å inkludere hele Norges kunsthistorikermiljø arrangerte vi i 2018 vår første nasjonale konferanse. Nå ønsker vi å gjenta suksessen med Kunsthistorisk Forenings andre konferanse, lørdag 26. september 2020.

Som sist håper vi kunsthistorikere fra flere felter (akademia, museer og gallerier, auksjonshus, kulturminnesektoren osv.) og fra hele Norge vil delta, både med presentasjoner og som tilhørere.

Det er ingen avgrensninger eller rammer for tematikk og metode på innlegg. Alle forslag som presenterer nyere, upublisert forskning er velkomne. Abstracts skal være på 300 ord, og selve presentasjonen på 20 minutter. En komite vil vurdere de innsendte bidragene. Frist for innsendelse  er 17. april 2020, svar sendes fra oss innen 1. juni 2020.

Informasjon om påmelding og pris kommer senere, men sett av datoen allerede nå!

Abstracts eller spørsmål sendes til info@kunsthistoriskforening.no

© 2018 Kunsthistorisk Forening   |   info@kunsthistoriskforening.no  |  Design: Growlab Oslo

• Hvit Facebook Ikon