Tidligere aktiviteter:

27. september: DEBATT: HVA SLAGS KUNSTHISTORIKERE VIL MUSEENE HA?

Kunsthistorisk Forening og Fagutvalget for Kunsthistorie ved Universitetet i Oslo inviterer til debatt. Onsdag 27. september kl. 18.00, på Brygg (Storgata 5-7, Oslo). Debattens tema: Hva slags kunsthistorikere ser museene for seg at de trenger nå og i tiden som … Les videre

Julemøte 6. desember: Mai Britt Guleng om Lorentz Dietrichson

I 1904 ble Kunsthistorisk Forening dannet til ære for Norges første professor i kunsthistorie, Lorentz Dietrichson. I år er det 100 år siden Dietrichson døde, og dette marker Kunsthistorisk Forening i høst med to arrangementer. Julemøtet er det andre arrangementet, … Les videre

19. oktober: LORENTZ DIETRICHSON LECTURE 2017: Michael Ann Holly