Tidligere aktiviteter:

12. april: Foredrag om Christian Krohg ved Øystein Sjåstad

Øystein Sjåstad vil holde et foredrag om Christian Krohg med utgangspunkt i sin nye bok Christian Krohg’s Naturalism (www.washington.edu/uwpress/search/books/SJACHR.html). Tid og sted: 12. april kl. 17.30, i foredragssalen på Nasjonalgalleriet.

Doktoraften 14. februar

DOKTORAFTEN  14. februar, kl. 18:30, Auditoriet i Kr. Aug. gt 23 Innlegg med Iver Tangen Stensrud (AHO): «Bladet og byen. Den illustrerte presse i Christiania, ca. 1830-70» Panagiotis Farantatos (UiO): «On bodies, bottles, blindness and other artifices: Le Corbusier’s Rabelais» Drew Snyder … Les videre

Årsmøte 15. mars

Kunsthistorisk Forening avholder årsmøte torsdag 15. mars kl. 17.15-17.30 i Kristian Augusts gate 23. Ta kontakt om du ikke har fått møtepapirer på e-post.

27. september: DEBATT: HVA SLAGS KUNSTHISTORIKERE VIL MUSEENE HA?

Kunsthistorisk Forening og Fagutvalget for Kunsthistorie ved Universitetet i Oslo inviterer til debatt. Onsdag 27. september kl. 18.00, på Brygg (Storgata 5-7, Oslo). Debattens tema: Hva slags kunsthistorikere ser museene for seg at de trenger nå og i tiden som … Les videre

Julemøte 6. desember: Mai Britt Guleng om Lorentz Dietrichson

I 1904 ble Kunsthistorisk Forening dannet til ære for Norges første professor i kunsthistorie, Lorentz Dietrichson. I år er det 100 år siden Dietrichson døde, og dette marker Kunsthistorisk Forening i høst med to arrangementer. Julemøtet er det andre arrangementet, … Les videre

19. oktober: LORENTZ DIETRICHSON LECTURE 2017: Michael Ann Holly